Compartimentul Resurse Umane are următoarele atribuţii principale:
♦ asigură managementul funcțiilor publice/contractuale, în conformitate cu prevederile legale, în vederea îndeplinirii obiectivelor instituției;
♦ asigură relația instituției cu ANFP, în vederea îndeplinirii procedurilor prevăzute de lege pentru dezvoltarea carierei funcționarilor publici;
♦ formulează propuneri cu privire la structura organizatorică a Aparatului de specialitate al primarului și a serviciilor subordonate;
♦ asigură elaborarea/actualizarea ROF- ului și ROI- ului instituției;
♦ gestionează dosarele profesionale/personale ale salariaților aparatului de specialitate a primarului și serviciilor subordonate fără personalitate juridică și eliberează în baza acestora documentele specifice;
♦ monitorizează procesul de întocmire/actualizare a fișelor de post, în colaborare cu șefii structurilor care au obligația întocmirii/actualizării fișelor de post;
♦ gestionează procedurile legale privind ocuparea funcțiilor publice / funcțiilor contractuale conform legislației în vigoare, elaborând documentele care îi revin conform procedurii legale;
♦ coordonează si monitorizează procesul de evaluare anuală a performanţelor profesionale individuale ale salariaţilor, în colaborare cu şefii structurilor funcţionale;
♦ elaborează Planul anual de perfecţionare profesională a salariaţilor din cadrul aparatului de specialitate al primarului și serviciilor fără personalitate juridică subordonate;
♦ monitorizează Planul de ocupare al funcțiilor publice conform procedurilor legale privind elaborarea, avizarea și aprobarea de către Consiliul local al Municipiului Câmpina;
♦ monitorizează drepturile salariaților privind concediile de odihnă, concediile medicale și celelalte zile libere plătite stabilite prin lege;
♦ este responsabil cu constituirea comisiei paritare şi a comisiei de diciplină la nivelul instituţiei; propune conducătorului instituţiei măsurile necesare în vederea funcţionării acestora, reconfirmării mandatelor acestora sau declanşarea procedurilor impuse de legislaţie; asigură aducerea la cunoştinţa salariaţior a atribuţiilor celor două comisii; susţine activitatea comisiilor în soluţionarea cazurilor şi pune la dispoziţia preşedinţilor celor două comisii documentele solicitate;
♦ monitorizează activitatea de transmitere a Declarațiilor fiscale aferente drepturilor salariale ( Declarația 112, Declarația L 153);
♦ centralizeaza pontajele in vederea întocmirii statelor de plată şi a altor indemnizaţii sau drepturi salariale ale salariaţilor si a consilierilor locali.
♦ colaboreaza cu Serviciul buget, finante, contabilitate in vederea intocmirii documentele necesare platii drepturilor salariale;
♦ gestionează baza informatică REVISAL;
♦ asigură, printr-un contract încheiat cu respectarea prevederilor legale, activitatea de medicină a muncii la nivelul instituţiei, efectuarea periodică a controlului medical pentru salariaţii instituţiei;
♦ fundamentează la solicitarea directorului executiv necesarul de fonduri anuale pentru cheltuielile cu personalul;
♦ elaborează şi prezintă salariaţilor instituţiei materiale cu caracter informativ şi didactic pe probleme de specialitate cu privire la: etică, conduită, disciplină, legislaţia specifică aplicabilă salariaţilor, incompatibilităţi şi conflict de interese, modificări majore ale legislaţiei; asigură din oficiu sau la solicitarea scrisă/verbală salariaţilor consultanţă în aceste probleme;
♦ asigură activități de preluare, comunicare, arhivare şi publicare a declaraţiilor de avere şi de interese pentru personalul contractual şi funcționării publici de conducere/execuţie din cadrul aparatului de specialitate al primarului Municipiului Câmpina;
♦ asigură îndeplinirea procedurii prevăzută de Legea nr.176/2001 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, pentru modificarea și completarea Legii nr.144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea A.N.I., precum și pentru modificarea și completarea altor acte normative, pentru funcționari.
♦ întocmește în colaborare cu Serviciul Administrație Publică Locală proiectele de hotărâri, referatele de aprobare și fundamentează inițierea emiterii/adoptării actelor administrative din domeniul de activitate.
♦ întocmește rapoartele de specialitate la proiectele de hotărâri din domeniul de activitate;
♦ acordă sprijin inițiatorilor la întocmirea proiectelor de hotărâri;
♦ întocmește proiectele de dispoziții, din domeniul de activitate.