Compartimentul administrarea domeniului public şi privat are următoarele atribuţii principale:
♦ elaborarea programului şi a bugetului lucrărilor de reparații și mentenanță de pe domeniul Public și privat al UAT din Municipiul Câmpina;
♦ elaborează şi implementează programul privind gestionarea și întreținerea domeniului public și privat al Municipiului Câmpina;
♦ asigură achiziţionarea, montarea şi întreţinerea mobilierului stradal și a tuturor dotărilor în locurile publice;
♦ asigură organizarea demolării construcţiilor neautorizate şi transportul materialelor de pe domeniul public al municipiului;
♦ asigură organizarea și verificarea tăierilor de arbori, tăieri de corecţie cu risc ridicat de execuție.
♦ asigură organizarea dotării, respectiv a întreţinerii şi reabilitării mobilierului urban din parcuri, scuaruri şi străzi;
♦ asigură întreţinerea şi reabilitarea statuilor şi monumentelor din parcuri, pieţe şi străzi;
♦ asigură întreţinerea lacurilor din municipiu, întreţinerea fântânilor publice şi arteziene;
♦ asigură dotarea, organizarea funcţionării şi întreţinerea terenurilor de joacă din parcuri şi cartiere;
♦ elaborarea programelor de lucrări de întreţinere şi reparaţii străzi din Municipiul Câmpina;
♦ fundamentarea bugetului lucrărilor de reparaţii capitale şi curente ale carosabilului: străzi, trotuare, alei pietonale, scări, piste pentru bicicliști, borduri;
♦ elaborarea şi promovarea documentaţiilor tehnico–economice ale lucrărilor de întreţinere şi reparaţii;
♦ urmărirea derulării lucrărilor de execuție de reparaţii şi întreţinere, respectarea asigurării calităţii lucrărilor de către executant; participarea la verificarea lucrărilor executate necorespunzător în baza soluţiilor elaborate de proiectant, după caz, recepţionarea lucrărilor;
♦ urmărirea lucrărilor tehnico–edilitare de reparații care se execută pe domeniul public ;
♦ emiterea acordului administratorului drumului pentru lucrările de branșamente și racorduri executate pe domeniul public la infrastructura tehnico-edilitară existentă;
♦ eliberarea avizelor pentru spargere pentru lucrările care se execută pe domeniul public; urmărirea realizării reparaţiilor la străzile la care se fac intervenții, recepția lor conform legislației in vigoare;
♦ organizarea şi urmărirea întreținerii sistemelor de semnalizare rutieră şi dirijare a traficului;
♦ verificarea şi recepționarea lucrărilor şi serviciilor contractate din domeniul de activitate;
♦ verificarea situațiilor de lucrări confirmându-se veridicitatea/regularitatea acestora;
♦ efectuarea recepțiilor la terminarea lucrărilor şi a recepției finale după expirarea perioadei de garanție;
♦ inițiază decontarea lucrărilor efectuate, admiterea la plată numai lucrările corespunzătoare din punct de vedere calitativ și cantitativ;
♦ intervine prin măsuri imediate în cazul unor calamități;
♦ elaborarea şi promovarea documentațiilor tehnico–economice şi derularea lucrărilor de execuție a lucrărilor de reparații la unitățile de învățământ preuniversitar şi a unităților sanitare acolo unde este cazul;
♦ verificarea și modificarea instalațiilor de gaze ale imobilelor de pe domeniul public și privat care aparțin Municipiului Câmpina ce intră în sarcina Proprietarului;
♦ administrarea, gestionarea, întreținerea şi valorificarea, în condițiile legii a patrimoniului Municipiului Câmpina;
♦ gestionarea inventarului bunurilor care aparțin domeniului public al Municipiului și actualizarea în condițiile legii a acestuia;
♦ asigurarea evidenței mijloacelor fixe, bunurilor mobile şi imobile, din patrimoniul public şi privat al Municipiului Câmpina;
♦ întocmirea şi actualizarea inventarului bunurilor din proprietatea privată a Municipiului Câmpina ;
♦ întocmirea şi asigurarea documentațiilor/notelor de fundamentare în vederea inițierii proiectele de hotărâri ale Consiliului Local, cu privire la bunurile aflate în patrimoniul Municipiului și administrate conform legii de Consiliul local;
♦ asigurarea realizării evaluărilor bunurilor de patrimoniul Municipiului Câmpina, în condițiile legii;
♦ întocmirea notelor de fundamentare în vederea stabilirii regimului juridic al terenurilor solicitate în vederea vânzării, concesionării, închirierii, dării în administrare sau altor modalități prevăzute de lege, din patrimoniul Municipiului Câmpina.
♦ întocmirea procesele-verbale de predare-primire a terenurilor aflate în proprietatea publică/privată a Municipiului Câmpina, ce fac obiectul unor contracte încheiate conform legii;
♦ eliberarea adeverinţelor cu privire la situaţia juridică a terenurilor aparținând Municipiului Câmpina;
♦ coordonarea şi monitorizarea inventarierea anuală a patrimoniului public şi privat al municipiului Câmpina;
♦ ține evidența și urmărește contractele de concesiune /închiriere/ comodat/ administrare /superficie pentru terenurile si construcțiile aparținând domeniului privat al UAT etc.
♦ verifică în teren modul de respectare a destinației terenurilor/spațiilor conform contractelor încheiate de UAT, cu persoane fizice/juridice şi ia măsuri în vederea respectării destinației, precum și a altor cauze contractuale;
♦ urmărește durata contractelor încheiate şi înștiințează în scris beneficiarii dreptului de folosință(chiriașii, concesionarii, comodatarii, superficiari, administratori) cu privire la prelungirea/expirarea contractului, după caz;
♦ pune la dispoziție Direcției Juridice documentația necesară formulării acțiunilor/actelor de procedură, pentru recuperarea sumelor restante în baza contractelor încheiate de UAT, precum și în alte litigii care vizează patrimoniul UAT;
♦ oferă relații cu privire la bunurile imobile aflate în patrimoniul municipiului şi care fac obiectul legilor speciale din domeniul restituirii și ale legilor fondului funciar
♦ organizează și pune spre analiză și aprobare comisiei de lucru cererile pentru închirieri, concesionări, superficie etc.;
♦ întocmește contracte de închiriere, acordurile pentru ocuparea temporară a imobilelor, documentația necesară valorificării imobilelor din patrimoniu, în condițiile legii;
♦ fundamentează propunerile de actualizare/inventariere a terenurilor proprietatea UAT, punând la dispoziția comisiei speciale toate informațiile și datele cu privire la acestea, conform notelor de fundamentare elaborate;
♦ fundamentează necesitatea cadastrării imobilelor proprietatea UAT în vederea înscrierii acestora în cartea funciară;
♦ gestionează lucrările de cadastru finalizate pentru bunurile proprietatea Municipiului Câmpina;
♦ participă în teren la operațiunile de trasare privind grănițuiri, punere în posesie în baza unor hotărâri judecătorești;
♦ participă la îndeplinirea procedurilor de înregistrare sistematică realizate la nivelul UAT, conform contractelor încheiate;
♦ primește, verifica, analizează si întocmește răspunsurile la cererile de locuințe din fondul locativ al UAT privind repartizarea unui spațiu de locuit/extinderea celui existent;
♦ întocmește listele de priorități pentru locuințele cu chirie din fondul locativ al UAT/locuințe ANL cu chirie, pentru tineri, conform criteriilor de ierarhizare prin punctaj, aprobate de consiliul local si supunerea aprobării acestor liste, anual, Consiliului Local;
♦ întocmește contractele de închiriere pentru spatiile cu destinația de locuințe sau alta destinație, care aparțin domeniului privat al UAT si/sau date in administrare acestuia;
♦ urmărește derularea contractelor de închiriere pentru spatiile cu destinația de locuință sau altă destinație;
♦ primește si verifică solicitările de locuințe cu chirie pentru tineri, construite prin ANL;
♦ întocmește în colaborare cu Serviciul Administrație Publică Locală proiectele de hotărâri, referatele de aprobare și fundamentează inițierea emiterii/adoptării actelor administrative din domeniul de activitate;
♦ întocmește rapoartele de specialitate la proiectele de hotărâri din domeniul de activitate;
♦ acordă sprijin inițiatorilor pentru întocmirea proiectelor de hotărâri;
♦ întocmește proiectele de dispoziții, din domeniul de activitate.