Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Compartimentul pentru situatii de urgenta civile are următoarele atribuții:

identifică şi gestionează tipurile de riscuri generatoare de dezastre naturale şi tehnologice de pe teritoriul Municipiului Câmpina;
centralizează, prelucrează, stochează, studiează şi analizează datele şi informaţiile referitoare la situaţiile de urgenţă;
informează şi asigură pregătirea preventivă a populaţiei cu privire la pericolele la care este expusă, măsurile de autoprotecţie ce trebuie îndeplinite, mijloacele de protecţie puse la dispoziţie, obligaţiile ce îi revin şi modul de acţiune pe timpul situaţiei de urgenţă;
organizează şi asigură starea de operativitate şi capacitatea de intervenţie optimă a serviciilor pentru situaţii de urgenţă şi a celorlalte organisme specializate cu atribuţii în domeniu;
înştiinţează autorităţile publice şi asigură alarmarea populaţiei în situaţiile de urgenţă;
organizează pregătirea pentru protecţia populaţiei, a bunurilor materiale, a valorilor culturale şi arhivistice, precum şi a mediului împotriva efectelor dezastrelor şi ale conflictelor armate;
ia măsuri pentru asigurarea condiţiilor minime de supravieţuire a populaţiei în situaţii de urgenţă sau de conflict armat;
organizează şi asigură executarea intervenţiei operative pentru reducerea pierderilor de vieţi omeneşti, limitarea şi înlăturarea efectelor situaţiilor de urgenţă civilă şi pentru reabilitarea utilităţilor publice afectate;
asigură limitarea şi înlăturarea efectelor dezastrelor şi a efectelor atacurilor din aer pe timpul conflictelor armate;
asigură constituirea rezervelor de resurse financiare şi tehnico –materiale specifice în situaţii de urgenţă sau de conflic armat;
asigură întocmirea planurilor operative, de pregătire şi planificare a exerciţiilor de specialitate;
propune fondurile necesare realizării măsurilor de protecţie civilă,
participă la exerciţiile, aplicaţiile şi activităţile de pregătire privind protecţia civilă;
asigură întocmirea planurilor de cooperare cu instituţiile cu responsabilităţi în domeniul situaţiilor de urgenţă şi organismele nonguvernamentale;
asigură realizarea, întreţinerea şi funcţionarea legăturilor şi mijloacelor de înştiinţare şi alarmare în situaţii de urgenţă;
organizează acţiuni pentru pregătirea populaţiei pentru situaţiile de urgenţă;
acordă asistenţă tehnică şi sprijin pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă;
exercită controlul aplicării măsurilor de protecţie civilă în plan local la operatorii economici subordonaţi;
coordonează acțiunile privind evacuarea populaţiei din zonele afectate de situaţiile de urgenţă;
stabilește măsurile necesare pentru asigurarea hranei, a cazării şi a alimentării cu energie şi apă a populaţiei evacuate;
propune măsurile pentru asigurarea ordinii publice în zonele sinistrate;
asigură gestionarea, depozitarea, întreţinerea şi conservarea tehnicii, aparaturii şi materialelor de protecţie civilă, prin serviciile de specialitate;
pregătește lucrările Comisiei locale pentru situații de urgență și asigură realizarea lucrărilor de secretariat ale acesteia;
întocmește în colaborare cu Serviciul Administrație Publică Locală proiectele de hotărâri, referatele de aprobare și fundamentează inițierea emiterii/adoptării actelor administrative din domeniul de activitate;
intocmește rapoartele de specialitate la proiectele de hotărâri din domeniul de activitate;
acordă spijin inițiatorilor pentru întocmirea proiectelor de hotărâri;
întocmește proiectele de dispoziții, din domeniul de activitate.
îndeplinește atribuțiile prevăzute de lege cu privire la securitatea și protecția muncii în cadrul instituției.

Sari la conținut Click to listen highlighted text!