Compartimentul evidență impozite și taxe și urmărire și încasare contracte, are următoarele atribuţii principale:
♦ asigură şi răspunde de operaţiunile aferente evidenţei fiscale a contribuabililor persoane fizice şi juridice;
♦ întocmeşte, verifică şi emite situaţiile fiscale, contabile în termenele legale după cum urmează: registru partizi, situaţia soldurilor, listă rămăşiţe, listă suprasolviri, balanța fiscală şi contabilă lunară şi trimestrială, anexa 12 şi alte situaţii şi rapoarte în care sunt evidenţiate veniturile bugetului local;
♦ întocmeşte ordine de plată privind compensarea şi ulterior restituirea prin ordin de plată sau în numerar la casieria instituţiei a sumelor achitate în plus de către contribuabili, la solicitarea acestora;
♦ întocmeşte ordinele de plată aferente încasărilor efectuate prin intermediul aplicaţiei on-line Ghişeul.ro, prin POS, a cotei de 40% reprezentând tonaj greu către Consiliul Judeţean şi către oricare altă instituţie beneficiară pe bază de cote din taxe;
♦ urmăreşte, verifică şi întocmeşte situaţiile, rapoartele solicitate de D.G.R.F.P Ploiești, Consiliul Judeţean şi alte instituţii interesate;
♦ primeşte contractele de sponsorizare încheiate între Primăria Municipiului Câmpina şi diverse persoane fizice şi juridice, urmăreşte încasarea sumelor prevăzute în contract şi încadrarea corectă a acestora pe destinaţii bugetare;
♦ administrează, gestionează, conduce şi răspunde de evidenţa tuturor veniturilor bugetului local ce decurg din contracte (indiferent de forma sau denumirea lor) și care privesc patrimoniul municipiului, stabilind fiecărui contract taxa pe care o datorează în conformitate cu prevederile legale;
♦ exercită activităţii de control financiar preventiv propriu;
♦ întocmeşte decontul de TVA – Declaraţia 300, cu respectarea termenului de 25 al lunii imediat următoare perioadei de raportare;
♦ întocmeşte şi depune lunar Declaraţia 394 informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional, aceasta se depune la Serviciul Fiscal Municipal Câmpina, până cel mai târziu în data de 30 a lunii următoare celei pentru care a fost întocmită;
♦ întocmește în colaborare cu Serviciul Administrație Publică Locală proiectele de hotărâri, referatele de aprobare și fundamentează inițierea emiterii/adoptării actelor administrative din domeniul de activitate;
♦ intocmește rapoartele de specialitate la proiectele de hotărâri din domeniul de activitate;
♦ acordă spijin inițiatorilor pentru întocmirea proiectelor de hotărâri din domeniul de activitate;
♦ întocmește proiectele de dispoziții, din domeniul de activitate.