Compartimentul casierie are următoarele atribuţii principale:
♦ asigură respectarea Regulamentului operaţiunilor de casă şi a prevederilor Legii nr.22/1969, completată și modificată ulterior;
♦ efectuează operaţiuni de încasări în numerar şi POS precum şi plăţi în numerar;
♦ asigură şi răspunde de depunerea numerarului pe bază de borderou şi foaie de vărsământ la Trezorerie şi bănci;
♦ ține evidenţa încasărilor şi plăţilor în numerar cu ajutorul registrului de casă la care ataşează documente justificative şi răspunde de toate operaţiunile evidenţiate în acesta;
♦ răspunde de încasările de impozite şi taxe, alte venituri bugetare, eliberând chitanţă pentru orice sumă încasată;
♦ asigură şi răspunde de securitatea valorilor băneşti şi a altor valori din gestiune;
♦ preia, depune şi răspunde de integritatea actelor pe care le depune la Trezorerie şi bancă.